Wednesday, 1 August 2012

Erti Sebuah Kehidupan




Assalamualikum .. helooo my ollsss readers .. line tenet semakin hari semakin lembab la pulak so last updated cte sal wordless wednesday to .. so mesti bosan lau tak de entry kan so tibe2 rase rajin pulak nak updated .. arinie nabila nak cite cikit ape itu erti sebuah kehidupan ??

bile cakap pasal sebuah kehidupan mesti korang dah pahamkan 
dekat dunia ney tak semua yang kita lalui dlm kehidupan kita adalah yang terbaik dan paling bermakna bg kite ade sesetengah itu menjadi kenangan paling pahit dlm hidup kita ade setengah itu menjadi kenangan terindah dan manis yang tak boleh kite lupakan .. itulah dinamakan kehidupan
 orang jugak selalu ckp bnyk dugaan dan cabaran untuk teruskn hidup . true .. mmg betul cgt tak semua orang dilahirkan hidup dlm kekayaan ade yang hidup dalam kedaifan smapi nak makan pun kne koje smpai tak tido itu dugaan untuk kite teruskan dalam hidup kite ..kite tak boleh sesekali fikir yang dugaan itu boleh merosakkn kehidupan kite ingatlah bahawa ALLAH tahu ape yang terbaik buat umatnye .. so anggplah itu realiti kehidupan kite sebagai seorang hambanya dimuka bumi yang hanya kite duduk sementara kelak akan bertemu di akhirat 
 
bile cite pasal kehidupan ney nabila sgt kagum kepada seorang pakar motivasi yan terkenal ini Abang Raja Shamri ..  beliau adalh seorang insan yang dilahirkan cacat .. cacat kerana tidak mempunyai kaki sebelah .. dan beliau jugak bukanlah anak orang kaya pada awalnye beliau dilahirkan dalam kehidupan yang susah tapi sbb paham erti kehidupan la n nak kan balas jasa ibubapanye beliau teleh berusaha segigih yang mugkin sehingga berjaya dalm bidang yang sekarang beliau lakukan iaitu sebagai seorang pakar motivasi 

so nabila nak share cikit biodata Abang raja ney.. lain info korang leh bukak dekat SINI ;-


Raja Shamri bin Raja Husin dilahirkan pada 25 Mac 1975 diPasir Puteh Kelantan. Beliau mendapat pendidikan awal diSekolah Kebangsaan Kampung Raja Pasir Puteh sebelum melanjutkan pelajaran ke Sekolah Menengah Sains Machang (SMSM) diperingkat menengah. Setahun sahaja di SMSM beliau terpaksa pulang ke sekolah harian biasa kerana mengalami kesukaran untuk bergerak disebabkan kecacatan kaki yang dialaminya semenjak dilahirkan lagi.

Berkat ketekunan dan semangat yang tinggi beliau kemudiannya ditawarkan ke Maktab Rendah Sains MARA Kota Bharu setelah mendapat kejayaan yang cemerlang didalam peperiksaan SRP di Sekolah Menengah Gaal Pasir Puteh. Setelah menamatkan pelajaran di MRSM beliau ditawarkan pula ke Kolej Yayasan Pelajaran MARA dan kemudiannya keNorthern Arizona University USA dibawah program anjuran MARA mengikuti kursus di bidangPentadbiran Perniagaan
jadilah insan yang boleh membanggakan kedua Ibubapa kite janganlah kite jadi insan yang boleh menghacurkan masa depan kite dan juga boleh menjatuhkan maruah kedua ibuapa kite..paham kan lah erti sebenarnye sebuah kehidupan supaya kite berjaya kelak didunia dan diakhirat .. 



Terima kasih kerana baca entry ini, jangan lupa datang lagi

No comments: